Monday 13 October 2014

The Red Brick.

Sting & The Police - Roxanne
 
 
'All in all
You're just another brick in the wall...'
 

Od kiedy tylko pamiętam uwielbiałam przeglądać strony z cytatami oraz sentencjami. Wystarczyło bym przeczytała zaledwie jedno mądre czy na swój sposób tajemnicze zdanie, a od razu nasuwało mi się wiele refleksji z nim związanych. Zatem nie mogło być inaczej, gdy dzisiaj trafiłam na to, które umieściłam na początku posta. 'All in all, you are just another brick in the wall'... Zaczęło mnie zastanawiać: czy w gruncie rzeczy naprawdę my wszyscy jesteśmy tacy sami, tak jak te cegły w ścianie czy murze? We współczesnym świecie tyle mówi się o oryginalności człowieka, o potrzebie wzajemnej akceptacji, tolerancji oraz zrozumienia. Ale czy jednak w jakimś sensie nie jesteśmy identyczni? Tak jak brzoza jest brzozą, a pies psem, tak człowiek wciąż pozostaje człowiekiem. Być może nie jest to zbyt wykwintne porównanie, niektórzy powiedzą pewnie, że prostackie. Z biologicznego punktu widzenia jednak właśnie tak jest. Wszyscy się rodzimy, chodzimy do szkoły, zdobywamy wykształcenie, podążamy ścieżką kariery. Udajemy się na emeryturę, a w efekcie końcowym niestety lub "stety" umieramy. I taki oto jest nasz żywot - schematyczny. Każdy z nas boryka się z podobnymi problemami. Zdrowotnymi, finansowymi, sercowymi. Żyjemy w tym samym świecie, łączy nas naprawdę wiele. Z charakteru bywamy zupełnie różni, jednak w sytuacjach krytycznych często zachowujemy się w podobny sposób. Może to instynkt? I tu znów wracamy do punktu wyjścia, a mianowicie mojego nietypowego porównania. Ktoś powie - mamy różne cele w życiu. Jedni stawiają na rodzinę, inni zaś na powodzenie w pracy, zajmowanie ważnych stanowisk w korporacjach. Jednak wbrew pozorom łączy nas ten sam cel (choć pod różnymi postaciami) - szczęście.
Osobiście mogłabym zgłębiać się w ten temat znacznie dłużej, rozwodzić się nad nim, wymyślać setki jeszcze dziwniejszych przykładów i argumentów, jednak w pewnym momencie zaczęłam się zastanawiać nad obaleniem tej tezy. Przecież wiadomo, że wszyscy jesteśmy inni. Tacy sami, a jednak inni. I wtedy przyszła mi do głowy pewna  przewrotna myśl... Owszem, jestem jedynie cegłą - małą, niewiele znaczącą cegiełką w ogromnym murze nazywanym społeczeństwem, ale... czy ktoś powiedział, że każda cegła jest taka sama?
 

 
ph. Radek R. (Radradzi)
 
| Facebook | Lookbook | Instagram |

43 comments:

  1. ładne zdjęcia :) ślicznie wyglądasz, masz świetne włoski :3
    http://whatisinthehat.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Very beautiful. I loved the look.
    Kiss
    http://virginiaferreira91.blogspot.pt/

    ReplyDelete
  3. Piękne zdjęcia:)

    Zapraszam do mnie:
    http://lady-emi.blogspot.com/2014/10/uwazaj-na-introwertyka.html

    ReplyDelete
  4. Wg mnie każdy jest inny. Mimo dużych podobieństw i tak mamy cechy, które nas wyróżnią ;) Każdy człowiek jest unikatem :) Drugiego takiego nie znajdziemy ;) Nieraz porównują ludzi do płatków śniegu. One też są podobne a jednak różne...

    ReplyDelete
  5. Każdy z nas jest inny, mamy inne charaktery, jesteśmy różni. Każdy z nas jest wyjątkowy na swój sposób :) Ślicznie wyszłaś na tych zdjęciach ♥

    http://thepaulciak.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. Zgadzam sie z Twoimi przemysleniami ;) Super zestaw ciuchow:3

    ReplyDelete
  7. Coraz lepsze zdjęcia, muszę przyznać. I powiem Ci, że pomimo Twoich długich refleksji, miło się to czyta - nie jest nudno ; ))
    Pozdrawiam i zapraszam do nas

    ReplyDelete
  8. Jestem fanką czarnych stylizacji :)

    ReplyDelete
  9. W tym co piszesz jest dużo racji. Niby każdy stara się być różny od innych, ale tak naprawdę wszyscy mamy te same problemy, rodzimy się i umieramy tak jak każdy :)
    ślicznie wyglądasz, piękne zdjęcia!
    maniaa-mania.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. You look stunning!

    Check out my new post Here!!!

    ReplyDelete
  11. wspaniała, kobieca sesja
    śliczna sukienka
    mogłabyś zajrzeć do mnie i kliknąć w link do spodni
    http://aneczkaa123.blogspot.com/2014/10/szaro-czarny-duet.html

    ReplyDelete
  12. bardzo ładne zdjęcia i bardzo fajna stylizacja :)

    ReplyDelete
  13. cudowne zdjęcia!! :) wyglądasz na nich niesamowicie kobieco! :) śliczna koszulka :)

    ReplyDelete
  14. Prześliczne zdjęcia :) bardzo klimatyczne ;)!

    ReplyDelete
  15. Genialne zdjęcia.. Wyglądasz na nich niesamowicie.
    Napisałaś naprawdę pięknie.

    ReplyDelete
  16. Zdjęcia świetnie oddają klimat tego posta :) Przemyślenia rzeczywiście warte choć jednej chwili. Pod jakimś względem jesteśmy tacy sami, ale są też cechy, które nas różnią od tych "cegiełek" :)

    snickerslifestyle09.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. Ja rozumiem ten cytat na swój sposób - nie chodzi o naszą oryginalność, a o to że wszyscy ludzie na ziemi budują to społeczeństwo i świat w którym żyjemy i każdy jest potrzebny, żeby ten "mur" utrzymać :) Masz rację, nigdzie nie jest powiedziane, że każda z tych cegieł jest identyczna :)
    A zdjęcia i Ty przepiękne!

    ReplyDelete
  18. super foty <3

    http://gumijagoda.blogspot.com/2014/10/black-beanie-nike-dunk-sky-hi.html
    Zapraszam ! jeśli możesz kliknij w pogrubione napisy na końcu notki

    ReplyDelete
  19. Śliczne zdjątka <3
    Piękne ubrania:3

    http://pamietnikkarolci.blogspot.com/

    ReplyDelete
  20. O jej! Jaki cudowny klimat zdjeć ! Piękne- wypadłaś cudownie! No jednak musi byc choć ziarnko roznicy miedzy nami którym musi byc chociazby ten charakter :)

    ReplyDelete
  21. Ja także czytając cytaty, zaczynam je przemyśliwać i zastanawiać jaki mają sens ;)

    ReplyDelete
  22. Pierwsze zdjęcie na krześle jest magiczne :)
    http://whitepulery.blogspot.com/

    ReplyDelete
  23. jejku jakie cudowne zdjęcia :)

    ReplyDelete
  24. Nie dość, że post jest napisany bardzo mądrze i ciekawie to dodatkowo zdjęcia powodują, ze jest on naprawdę niesamowity :) Zaintrygowałaś mnie tym postem ^^ będę wpadała i czytała częściej

    Zapraszam na http://the-sound-of-your-heart-beating.blogspot.com/2014/10/fusion-des-fruits-et-des-notes-florales.html

    ReplyDelete
  25. Wow,te zdjęcia są cudne! Takie...magiczne !
    www.roseoffashionblog.blogspot.com

    ReplyDelete
  26. Nwet cegle mozna nadac niepowtarzalnego kształtu czy koloru. To wszytsko siedzi tylko w naszych glowach. Ciało ciałem, w głębi każdy ma inne zwierze.

    ReplyDelete
  27. Bardzo klimatyczne zdjęcia,to jeszcze mądrze napisane!;)
    Pozdrawiamy i zapraszamy do Nas, K&E

    ReplyDelete
  28. Dziękuję za tak cudowne słowa! Jesteś równie ładna i masz bardzo ładną figurkę :) a zdjęcia mają klimat!
    U mnie moda i uroda, mnóstwo postów o włosach, pielęgnacji, zabiegach, kosmetykach, stylizacje, inspiracje i fotografie! Myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie, zatem zachęcam gorąco do zaglądania! Ja również obserwuję i chętnie będę zaglądać :)

    ReplyDelete
  29. Również obserwuje ;) pozdrawiam z bloga http://veronicamylifeiscrazy.blogspot.com
    Masz bardzo fajny blog! I ładnie wyglądzasz i fajna sesja . Bardzo fajna bluzka bądź sukienka. Skąd jest? (sklep)

    ReplyDelete
  30. Też tak mam, kiedyś na podstawie cytatu, nawet najbardziej banalnego potrafiłam pisać długie posty... Szukać drugiego dna, interpretować... :))

    Podoba mi się Twój blog, także chętnie - dołączam się do grona obserwatorów!

    ReplyDelete
  31. cudowne zdjęcia :))
    zapraszam do mnie :) nowy post :)

    ReplyDelete
  32. Przepiękne zdjęcia !
    Zapraszam http://aleksandragiera.pl/

    ReplyDelete
  33. wspaniałe zdjęcia, mają w sobie to coś !!!
    Jeśli masz ochotę wpadnij do mnie
    http://youwinoryoudie66.blogspot.com/

    ReplyDelete
  34. świetny blog ! Zapraszam do mnie :)
    http://fashionphotographybeauty.blogspot.com/

    ReplyDelete
  35. Jasne! Bardzo mi miło :)
    Już obserwuję :)

    ReplyDelete

Follow on Bloglovin
Follow on Bloglovin

Lookbook.nu

Total Pageviews