Thursday 8 August 2013

Film Reviews: 'The Help'


"Służące" - 'The Help'
 
 
 
 
Witam!
 
Dzisiaj przybliżę Wam dwa filmy. Na pierwszy ogień idą "Służące". Jest to produkcja podchodzącą bardziej pod kino ambitne niż komercyjne. Porusza ona problematykę karygodnego traktowania czarnoskórych służących przez ich białoskórych pracodawców w prowincjonalnym amerykańskim miasteczku.
 
W rodzinne strony wraca młoda, początkująca dziennikarka (Emma Stone). Z pozoru przyjaźni się ona z kobietami z wyższych sfer, jednak czuje, że nie pasuje do ich świata. Zwraca za to uwagę na to, co przeżywają szykanowane i traktowane z góry służące. Postanawia spisać przeprowadzone z nimi rozmowy w formie książki. Początkowo tylko jedna kobieta jest chętna, lecz wkrótce dołączają kolejne. Muszą się one ukrywać, bo każdej z nich grozi zwolnienie bądź nawet śmierć.
 
Czy uda im się wyjść z tego cało? Czy książka ukaże się w księgarniach? A może kobiety z wyższych sfer nawet w filmach zwyciężają? Nie powiem Wam. Sami zobaczcie :)
 
 
Hello!
 
Today I will tell you about two films. 'The Help' might be called an ambitious movie rather that a comercial production. It contains a problem of bad treating the black helps by their white employers in a provincial American town.
 
Young, beggining journalist, Skeeter (Emma Stone), comes back to her hometown. It seems that she is a good friend with the women from high social levels. In reality se feels uncomfortable in their company. Intead, she is becomes interested in the helps' lifes. Soon, she comes up with the idea to write a book about the way how other people degrade them. At first, only one woman agrees but eventually all decide to take part in Skeeter's project. They must not tell anyone about it because they might become unemployed or even murdered.
 
Will they manage to be still alive? Will the book show at the bookshops? Or maybe welthy popular women will win? I won't tell you. You should watch it on your own ;)
 
 
 
A JUŻ WKRÓTCE: / COMING SOON:
 
Filmy / Movies
 
"Juno" / 'Juno'
"Mama" / 'Mama'
"Połączenie" / 'The Call'
"Błękitna Laguna" / 'Blue Lagoon: The Awakening'
 
Książki / Books
 
"Tylko dla wybranych" / 'Private'
"Gone. Zniknęli" / 'Gone'
 
 


49 comments:

  1. Seems like a nice movies! :)

    Visit my blog: I am Jenniya

    ReplyDelete

  2. Hi what a cute nice blog honey you have.....My name is Paola I am a Blogger based in italy and I was wandering if we could follow each other GFC and bloglovin.
    Let me know I will follow you back!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Okej, we can follow each other via gfc :))

      Delete
  3. No i to jest właśnie to, przedstawienie czegoś fajnego, nie tylko jakiejś pierdoły z kosmetyczki.
    Zainteresowałaś mnie tym opisem, może obejrzę niedługo ten film. Twój blog również mi się spodobał.
    I zgadzam się na obserwowanie :)
    our-womenly-style.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. To pewnie się naoglądałaś tych żaglowców. Ja byłam popatrzeć tylko przez jeden wieczór.
    ________
    Pewnie, że obserwujemy. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Służące" to film, do którego już od jakiegoś czasu się przymierzam.

      Delete
    2. To świetnie, cieszę się. :)
      Koniecznie obejrzyj!!! ;)

      Delete
  5. awesome blogg
    FOLLOW EACH OTHER?

    SHAN
    www.memyheelsandi.com
    www.memyheelsandi.com
    www.memyheelsandi.com

    ReplyDelete
  6. You got me interested, I'll look for that movie :)

    www.mykindofjoy.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Chciałabym go obejrzeć, może na dzisiejszy wieczór z facetem będzie w sam raz. :D
    http://oliwia-zofia.blogspot.com
    Chciałabym cię poprosić o głosy, w notce na końcu jest link. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak, będzie w sam raz :))
      Okej, w wolnej chwili wpadnę ;)

      Delete
  8. I absolutely live the movie and the book. Living temporary in the south of USA I have a big understanding.
    http://tifi11@blogspot.com

    ReplyDelete
  9. na pewno niedlugo obejrze ten film! :)

    +zapraszam na swojego nowego bloga, może zaciekawi Cię moja historia i zostaniesz ze mną na dłużej! :)
    www.bestronggirl.blog.pl

    ReplyDelete
    Replies
    1. Koniecznie obejrzyj!!!
      Ok, z chęcią poczytam :))

      Delete
  10. Dobrze wiedzieć, że nie ja jedna jedyna przeżywam stres związany z pakowaniem itd.. Jesteśmy w tym samym wieku, właśnie przed chwileczką zauważyłam ;) Ja dopiero zaczynam przygodę z blogowaniem. Nie ma sprawy, z przyjemnością będę obserwowała twój blog. Pozdrawiam cieplutko ;)

    bellabigheartit.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Nie mam coś zacięcia do oglądania filmów. :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja jakoś też nie, tylko na wyspach trochę pooglądałam.. :)))

      Delete
  12. Należę do osób, które wieczorem lepiej przyswajają lekkie filmy, takie jak komedie, które nie wymagają zbyt wiele od widza:) mimo to myślę, że warto obejrzeć to ambitne kino w szczególności, że chodzi tutaj o typowy rasizm. W 'łagodny' sposób ten film przekaże nam fakt, że dalej z tym walczymy. Fajna propozycja! Dzięki za info, będę zaglądać - obserwuję, pozdrawiam i zapraszam do siebie Pola <3

    polaprisme.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję za długi i miły komentarz :))

      Delete
  13. Strasznie lubię filmy, ale grozy, gdzie po nich się panicznie wszystkiego boję . ;dd

    ReplyDelete
  14. Ambitne kino rzadko kiedy się zdarza, film na pewno ciekawy. I pomyśleć, że nawet w dzisiejszych czasach występuje rasizm. To smutne

    Obserwuję :D
    the-world-of-fucksucker.blogspot
    Pzdr Pp+

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masz rację, smutne. Chociaż film opowiada historię bodajże z lat 60.

      Delete
  15. Pytałaś u mnie na blogu czy obserwujemy .
    Oczywiście ! :P Ja już obserwuje teraz czekam na Ciebie :)

    ReplyDelete
  16. Muszę obejrzeć, zdam się na twój post. Czyli taki film o braku tolerancji, tak?

    ReplyDelete
  17. Wow, bardzo ciekawy post. Chętnie obejrzę ten film w przyszłości.

    Masz ochotę na wzajemną obserwację? Odpisz u mnie, że zaobserwowałaś i zostaw link do bloga, a ja zrobię to samo :)
    mint-shirt.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. Ciekawy film, nie orientuję się co leci teraz w kinie, to jakaś nować czy starsza produkcja? Podrawiam!
    http://www.buycheaplookfit.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nie najnowsza, ale jakaś strasznie stara również nie. Gra tu Emma Stone, więc może to być film z 2011/2012 roku :D

      Delete
  19. Nawet nie masz pojęcia, jak mnie to cieszy :))

    ReplyDelete
  20. Ja zawsze jestem fair ;) Obserwuję ;)

    Wpadaj ponownie na nowego posta,
    mint-shirt.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję! I przepraszam, po prostu wiele bloggerek nic sobie nie robi z obietnic... :C

      Delete
  21. I'm following you back, GFC number 390!!!
    I liked your FB page.... i hope you will do the same!
    Kiss

    ReplyDelete
  22. nie miałam wcale :) , pisałam bloga na onet.pl, więc tam nie było czegoś takiego. Poczytaj sobie odpowiedzi na moim blogu w kategorii about me ^^ :)

    ReplyDelete
  23. Obejrzę :)

    http://livethemometn.blogspot.com/

    ReplyDelete
  24. chętnie obejrze ten film, jestem ciekawa czy mi sie spodoba ;)

    http://pooczwarka.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wtedy daj mi znać, jakie miałaś wrażenia :)

      Delete
  25. nie oglądałam :)

    http://imposyhhe.blogspot.com/

    ReplyDelete

Follow on Bloglovin
Follow on Bloglovin

Lookbook.nu

Total Pageviews

Blog Archive